mindenerdekel

Névjegykártya készítése házilag

A névjegykártya házilag is megtervezhető bármilyen rajzprogram segítségével, legyen az Photoshop (vagy a nyílt forráskódú ingyenesen használható GIMP), Paint Shop Pro, Corel Draw, de akár a Windows alapértelmezett rajzprogramját, a paint-et is használhatjuk.

A lényeg: képméret 94mmx54mm, 300 dpi felbontás és CMYK színmód.

A szabvány névjegykártya mérete 90mm x 50mm, erre hagyjunk rá 2-2 mm-t oldalanként (természetesen léteznek egyéb méretek is, de azok azért nem ajánlottak, mivel nem biztos, hogy elférnek a szabványos névjegykártyatartókban, így nem fogják azokat magukkal hordani üzlettársaink).
A 94 x 54 mm-es méretre azért van szükség, mert a nyomdai munkálatok során a kártya széleiről levágnak megközelítőleg 2-2 mm-t, így alakul ki a végleges 90 x 50 mm-es szabványméret. A levágást figyelembe véve úgy kell a képet kialakítani, hogy a vágás során ne tűnjön el hasznos információ, vagy a grafika esetleg a szöveg vége.

A 300 dpi felbontásra azért van szükség, mert a legtöbb nyomdában ezzel a felbontással dolgoznak, így a képünk a nyomdai előkészületek során nem kerül átméretezésre. Ez a lépés nem lényeges, de érdemes betartani.

A CMYK színmód a nyomdatechnikában alkalmazott színképzési eljárás, ahol a színeket négy alapszínből állítják elő. Ez a négy alapszín a cián, a magenta, a bíbor és a fekete. Ezt azért érdemes tudni, mert ha a képünk RGB színmódban készül el és azt kerül a nyomdába, akkor az a nyomtatás előtt át lesz konvertálva CMYK színmódba. Kellemetlen lehet ha házilag elkészítjük a névjegy tervét és az nem úgy fog kinézni, mint a monitor képernyőjén. Márpedig nem úgy fog!

Az elkészült tervet TIFF formátumban mentsük el, mert ez egy veszteségmentes képformátum. Amennyiben kisebb fileméretet szeretnénk elmenthetjük JPEG formátumban is, de ebben az esetben mindig ellenőrizzük le a végeredményt, nem sérült-e vagy nem romlott-e meg a minősége.

A kivitelező nyomda kiválasztásánál vegyük figyelembe, hogy a névjegykártya ára függ a megrendelés darabszámtól, attól, hogy fekete-fehér vagy színes a kép, egy vagy kétoldalas a kártya, milyen minőségű papírra kerül a nyomtatás. Ezek figyelembevételével, mindig több cégtől kérjünk ajánlatot! Tapasztalat alapján a telefonos érdeklődés az, ami a legcélravezetőbb, hiszen az e-mail általában vagy nem válaszolnak, vagy skkor olvassák el és válaszolnak, amikor az már tárgytalan. Sok olyan céggel is lehet találkozni az Interneten, akik nem nyomdák, hanem csak kapcsolatban állnak nyomdákkal, ebben az esetben ők is rárakják a saját hasznukat, így annyival drágábban juthatunk hozzá. A kapcsolatot ezért mindig közvetlenül a nyomdával vegyük fel, hiszen nekünk csak az kell, hogy kinyomtassák a névjegykártyát, amit házilak elkészítettünk.

A névjegy sokat jelent egy vállalat és egy személy image-ben, ne rakjuk tele jól kinéző, mutatós, de az image-be bele nem illő grafikai elemekkel. Tervezzük meg a tartalmat úgy, hogy az prezentálja a tulajdonosát.

Végül egy gyakorlati módszer, ha figyelemfelkeltő kártyát szeretnénk elkészíteni:
Rakjunk 10 névjegyet az asztalra egymás mellé és nézzük az összhatást, hogy milyen grafikai kialakítással, vagy színekkel tudnák kitűnni a többi közül.

Érdekesnek találta? Böngésszen hasonló összeállítások között!
D Signo
AWStat statisztika
frissítve: 2008-11-01 14:43
A tartalom bármilyen formájú felhasználása, a forrás eredeti helyének hivatkozásként történő megjelenítésével, minden jogi következmény nélkül engedélyezett!